Logo

X

Željko Požega se raspisao na Facebook-u: Kako PR stručnjaci, uz pomoć teorije kognitivne disonance, drže HDZ na vlasti?

Što dovodi do toga da većina ljudi ostaje kući i ne izlazi na izbore? - odgovara Požega

Ekonomski stručnjak i profesor na Ekonomskom fakultetu u Osijeku, a i Predsjednik Gradskog vijeća Grada Osijeka, prof.dr.sc. Željko Požega, raspisao se jučer na Facebook-u, a objašnjavajući Kako PR stručnjaci, uz pomoć teorije kognitivne disonance, drže HDZ na vlasti …

Pročitajte ‘post’ u cijelosti …

Svaki čovjek želi živjeti u svom unutrašnjem skladu sa svojim vjerovanjima i očekivanjima. Narodski i plastično rečeno, svatko od nas želi imati svoj duševni i duhovni mir. Sebi uvijek tumačimo da smo dali sve od sebe, da smo napravili najbolje moguće, da nije bilo drugog rješenja od onog kako smo mi učinili, da bi svatko drugi na našem mjestu učinio isto kao i da bismo mi, kada bismo se našli ponovno u istoj situaciji, napravili isto. To se zove negacija stvarnosti. Pojednostavljeno, u životu često lažemo sebe, dakako, nesvjesno. Poznata teorija kognitivne disonance. Na primjeru kada ubojica, iako svjestan da nije baš u redu ubiti drugog čovjeka, pojašnjava sam sebi da je logično da je ubio jer ga je ta osoba provocirala, opsovala mu majku ili štogod. Kada se sa nekim posvađamo, na isti način si objašnjavamo da je druga osoba kriva za svađu i da svađu nismo mogli izbjeći. Na pamet mi padaju i tekstovi naših ljudi koji su iselili iz Hrvatske u potrazi za poslom i koji nam objašnjavaju kako je vani sve super, iako je jasno da rade jako puno i muče se sa novcem, smještajem, jezikom, kulturom, običajima, nostalgijom…Također, svaki životni izbor (prijatelja, supružnika, mjesta stanovanja, fakulteta itd.) objašnjavamo sami sebi kao najbolji ili jedini mogući s obzirom na okolnosti.

Na razini države mediji rade na stvaraju kolektivnih vjerovanja i očekivanja, a sve u svrhu te iste kognitivne disonance, odnosno da narod vjeruje da mora biti tako i da ne može biti drugačije. Tako, na primjer, kada se god pojavi neki novi političar ili političarka glavni mediji, dakako, pod utjecajem HDZ-a, brže bolje objavljuju o njemu neke navodno loše stvari, insinuiraju da je nepošten, pitaju se odakle mu velika kuća ili stan (ako ima imovine automatski je lopov, mi smo valjda jedina država na svijetu u kojoj je nemoguće pošteno i puno raditi te imati novaca)…Sve samo sa jednim ciljem, stvoriti vjerovanje da su svi političari jednaki i da su svi nepošteni. Stvoriti vjerovanje da će nam jednako biti bez obzira tko bio na vlasti, odnosno da nam ne može biti bolje nego što nam je. To dovodi do toga da većina ljudi ostaje kući i ne izlazi na izbore (o uvođenje glasovanja putem računala, naravno, nema niti govora), a to su uvjeti koji odgovoraju samo jednoj stranci i garantira im vladanje zauvijek… Ali, molim vas, nemojte im reći jer oni misle da ih narod obožava…

Kako PR stručnjaci, uz pomoć teorije kognitivne disonance, drže HDZ na vlasti?Svaki čovjek želi živjeti u svom…

Objavljuje Željko PožegaSubota, 18. svibnja 2019.