Već neko vrijeme nema pješačkog prijelaza kod bivšeg TC “Getro-a” u Ulici sv. Leopolda Bogdana Mandića. Prijelaz su ponajviše koristili školarci koji stanuju u blizini i nedjeljni posjetitelji “autopije”, a i ostalima je također dobro služio kao koliko-toliko siguran prelazak preko frekventne ceste.
Stoga smo poslali upit u PU osječko-baranjsku, evo što su nam odgovorili:
“Izvješćujemo Vas da je ukidanje navedenog pješačkog prijelaza kod Getro-a jedna od mjera Grada Osijeka i PU osječko-baranjske, koja za svrhu ima podizanje razine sigurnosti pješaka, poglavito djece.Praksa je pokazala da grupiranje pješačkih prijelaza nužno ne znači i veću sigurnost pješaka. Navedeni pješački prijelaz jedan je od ukupno tri takva pješačka prijelaza na udaljenosti manjoj od dvjesto metara u Ulici sv. Leopolda Bogdana Mandića. Jedan pješački prijelaz nalazi se kod starog židovskog groblja, drugi kod nadvožnjaka Ulice sv. Leopolda Bogdana Mandića te ukinuti pješački prijelaz kod bivšeg TC „Getro-a“, objekta koji, više od deset godina, nije u funkciji. Shodno tome, ukinuti pješački prijelaz je u potpunosti nepotreban, obzirom na zanemarivi broj pješaka koji ga koriste. Umjesto njega, pješaci mogu koristiti pješački prijelaz koji se nalazi samo na tridesetak metara u smjeru Čepina, točnije kod nadvožnjaka Ulice sv. Leopolda Bogdana Mandića preko državne ceste D2 ( Južne obilaznice). Isto tako, podsjetili bi na odredbe članka 129. i članka 131. Zakona o sigurnosti prometa na cestama koji opisuju propisno ponašanje pješaka koji prelazi kolnik na mjestima na kojima ne postoji obilježeni pješački prijelaz.Tijekom dana 11. travnja na području PU osječko-baranjske provedene su pojačane mjere usmjerene na oduzimanje prednosti prolaska pješacima vozača motornih vozila te prekršaje koje čine pješaci. Od ukupno počinjenih 28 prekršaja, njih čak 24 počinili su pješaci. Jedan od čestih prekršaja pješaka, a koji je opisan u članku 130. stavak 3. Zakona o sigurnosti prometa na cestama po kojemu je pješak dužan, prije stupanja na obilježeni pješački prijelaz obratiti pažnju na udaljenost i brzinu vozila koja mu se približavaju, što u praksi pješaci ne čine”.
foto: Osijek News