Prva kompa nazivala se “Osijek” i prevozila je putnike od vodovodne crpke na Solarskom trgu u Gornjem gradu do Tvrđavice na lijevoj obali Drave.
Kompa je tada bila u vlasništvu Arpada Csikyja, umirovljenog nadstojara paromlina “Union”, koji je nabavio za taj riječni prijevoz čeličnu užad iz nekog rudnika na Karpatima i donio u Osijek. Željezne nosače na obje dravske obale postavio je osječki majstor Josip Klarić.
Kompu je izgradio Dragutin Ilik.
Kompa, koja i danas prometuje, izgrađena je 1972. godine od čelika u Apatinu. Teška je čak 19 tona, veličine je 14 x 7 metara, a može prevesti 50 putnika.
Kompa plovi Dravom uslijed prirodnog toka vode, a da ne bi otplovila nizvodno, povezana je s čeličnim užetom dužine 195 metara.
Sredinom listopada prošle godine kompa je poslana na kompletan remont u ovlašteno brodogradilište Bački Monoštor, a stigla nam je u Osijek sredinom ožujka. Iako je napravljena u Apatinu, plan je bio odvesti ju na remont tamo. No, nije bilo slobodnog termina.
U Hrvatskoj, u našoj blizini, remonti se rade u Sisku, ali dr.vet.med Tatjana Šalika-Todorović objasnila nam je kako je to fizički bilo neizvedivo.
Za sigurnost najbitnije je bilo zamijeniti bočne oplate cijelom dužinom od 14 metara, dakle 2 x 14 m. Napravljena je i nova kabina za kormilara te je ispjeskarena cijela kompa. Inače, obnovni pregled obvezan je svakih 10 godina.
foto: Dubravka Krmpota (OsijekNEWS) & Unikom d.o.o.
"Slika koju je policija u Hrvatskoj pokazala o sebi i svojim obrascima ponašanja u ovom slučaju apsolutno je neprihvatljiva. Je li ovo izolirani slučaj ili ozbiljno trebamo posumnjati u transparentnost i povjerenje koje možemo imati u institucije države?"
Požega je upitao kako je moguće da i dalje, u uvjetima kada nas Vlada uvjerava da je ekonomska situacija u državi stabilizirana, zaposlenost u rastu, a nezaposlenost u padu, radne snage sve više nedostaje, a ljudi i dalje iseljavaju?