UNESCO upozorava na to da se u cijelom svijetu u 2020. za 20 posto povećao broj učenika koji nisu uspjeli steći neke osnovne vještine, poput čitanja, očekivane za njihovu dob. Razlog je djelomično zatvaranje škola povezano s pandemijom koronavirusa, piše Index.
Broj djece s poteškoćama u čitanju prošle se godine povećao za više od 20 posto i tako je poništen velik napredak postignut u posljednja dva desetljeća, stoji u izvješću te UN-ove institucije, koja upozorava na generacijsku katastrofu kao posljedicu pandemije.
Ovaj ključni pokazatelj svake godine vrednuje vještinu čitanja učenika koji polažu stupnjeve CE1 i CE2 u frankofonim zemljama ili 2 i 3 u anglosaksonskim zemljama. Riječ je o temeljnom znanju koje, ako nije solidno, može dugoročno usporiti učenikovo školovanje.
UNESCO strahuje da bi čitavo desetljeće moglo biti poremećeno zbog krize s pandemijom te poziva da se ulože iznimni napori kako bi se nastava ipak održavala.
“Kriza je pokazala u kojoj mjeri obrazovanje predstavlja globalno javno dobro koje se mora zaštititi”, rekla je AFP-u Audrey Azoulay, generalna direktorica UNESCO-a, koja je, uoči sastanka ministara obrazovanja iz cijelog svijeta koji se treba održati u ponedjeljak, pozvala međunarodnu zajednicu da se angažira po tom pitanju.
No u izvješću se sa žaljenjem ističe da je 65 posto vlada zemalja s niskim prihodima smanjilo financiranje obrazovanja, u usporedbi s 35 posto u državama s visokim dohotkom.
Stoga se očekuje da će gubitak najviše osjetiti učenici zemalja Latinske Amerike i Kariba te država srednje i južne Azije. Škole su još uvijek u potpunosti zatvorene u tridesetak zemalja, a među njima su Meksiko, Mađarska i Saudijska Arabija.
Većina zemalja odabrala je djelomično otvaranje školskih ustanova, poput Sjedinjenih Država gdje gnjevni roditelji od početka godine organiziraju prosvjede. Škole su cijelo vrijeme otvorene u nešto više od polovice zemalja svijeta (107 država), uglavnom u Africi, Aziji i Europi.
Foto: unsplash